vrijdag 4 februari 2011

Er is er een jarig!!

En dat is Zara.....
Een jaar alweer. Wat vliegt de tijd. Even terug in de tijd. Een jaar geleden zou dit de dag zijn dat ik nog even wat laatste dingetjes zou regelen. De dag voordat ik een geplande keizersnede zou krijgen, omdat Zara de huur van haar zolderkamertje niet wilde opzeggen.
Dat ging toch even anders....
Rond een uur of 4 's nachts begon het wat te rommelen. Zou dit het nu zijn? Ik kende immers geen weeën.

Na een tijd hebben liggen draaien in bed ben ik er tegen half 6 maar uitgegaan. Heb nog even staan strijken (ook echt belangrijk als je weeën hebt) en toen het echt serieus werd heb ik Ed maar wakker gemaakt. Hij boos dat ik hem niet eerder wakker gemaakt had.
Toen heeft hij gauw een rondje gebeld..ziekenhuis, oma voor oppas van Owen. Ondertussen ben ik onder de douche gesprongen (what was I thinking? tijdens de bevaling kots ik toch weer de hele boel onder)
Toen opa en oma voor de deur stonden braken de vliezen (voor niks gedouched)
Owen bij oma in de auto en racen naar het ziekenhuis.....normaal 3 minuutjes rijden, maar leken nu wel een uur te duren.
Met de rolstoel racend over de gang de weeën wegpuffen valt ook niet mee. En dan kom je op de verloskamer en blijk je echt serieuze weeën te hebben en 8 cm ontsluiting. (damn, moet ik het toch zelf doen!)
Om een lang verhaal kort te maken.......we hebben de hele rimram doorstaan, maar er kwam geen baby.
Zara had de hut gekraakt en was niet van plan eruit te komen.
Toen ging alles heel snel en voor ik het wist lag ik op de ok en werd het alsnog een keizersnede.
Daar was ze dan...die eigenwijze dame met haar grote ogen. Zo'n lekkere roze bolle baby.
En nu een jaar later. Die grote blauwe ogen heeft ze nog, dat bolle is er inmiddels wel af.
Het is echt een lekkere pittige dame die precies weet wat ze wil. Een vrolijk, actief moppie.
Een meisjesmeisje met rokjes en strikjes in haar haar.
Een dame die ontzettend gek is op haar grote broer en alles van hem nadoet.
Een kind dat niets te gek is. Lekker ravotten met papa vind ze geweldig.
Een meisje dat ook heerlijk met je wil kroelen op schoot ( als het maar niet te lang duurt)
Een makkelijk kind.
Een schatje..

En zo kunnen we uren doorgaan. Maar dat doen we niet, we gaan haar eerste verjaardag vieren!!!
Eerst eens de slingers en ballonnen samen bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten